Rozā tornis - ko ar to iesākt?

Rozā tornis ir viens no pirmajiem sensorikas materiāliem, ar ko bērnu iepazīstināt tad, kad viņš ir sasniedzis apm. 2 gadu vecumu. Tas noteikti ir viens no atpazīstamākajiem un populārākajiem materiāliem Montessori pedagoģijā. Tas ir krāsots rozā krāsā, jo savulaik tika izpētīts, ka tieši rozā krāsas tornis izraisa bērnos lielāku interesi. 

 

MATERIĀLS

Desmit koka kubi, kas nokrāsoti rozā krāsā, atšķirīgi 3 dimensijās. Vislielākā kuba izmērs - 10 cm3, paša mazākā kuba izmērs - 1 cm3.

 

PREZENTĀCIJA

Iepazīstināšana:

Ieinteresējiet bērnu, stāstot, ka Jūs vēlaties ko viņam parādīt.

Pastāstiet viņam, ka šai mācību stundai jums būs nepieciešams grīdas paklājiņš.

Ļaujiet bērnam to atnest un izritināt.

Aizvediet bērnu pie Rozā torņa un sakiet: “Tas ir Rozā tornis”.

Būvēšana:

Parādiet bērnam, kā paņemt augšējo kubu, to satverot no augšpuses aiz sānu malām, izmantojot labās rokas īkšķi un rādītājpirkstu.

Novietojiet kreisās rokas plaukstu zem kuba un turiet kubu jostasvietas līmenī.

Tad novietojiet kubu atpakaļ uz Rozā torņa un ļaujiet bērnam pārvietot kubu uz paklājiņu.

Parādiet bērnam, ka kubs jānovieto paklājiņa labajā pusē.

Ļaujiet bērnam pārvietot pārējos kubus un novietot tos uz paklāja.

Kad kubi kļūst pārāk lieli, lai bērns tos varētu paņemt un turēt, izmantojot vienu roku, parādiet bērnam, kā uzmanīgi sagāzt kubu, izmantojot labo roku un paslidinot kreiso roku zem kuba. Tad paceliet kubu un novietojiet kreiso roku zem visa kuba.

Tad novietojiet kubu vidukļa līmenī un novietojiet savu labo roku virs kuba.

Pārvietojiet atlikušos kubus vienu pēc otra uz paklāja.

Kad visi kubi ir pārvietoti, lieciet bērnam nostāties Jums kreisajā pusē.

Uzmanīgi izvēlieties vislielāko kubu un novietojiet to tuvāk kreisajam paklāja stūrim (tuvāk bērnam).

No labās paklāja puses izvēlieties nākamo lielāko kubu un novietojiet to uz apakšējā kuba, tam centrā.

Kad tas ir uzlikts, pārliecinieties, ka tas ir nolikts iepriekšējam kubam tieši pa vidu.

Turpiniet likt kubus tornī, līdz visi kubi ir uzlikti.

Piecelieties kājās, apskatot torni, lai pārliecinātos, ka visi kubi ir nocentrēti.

Ļaujiet bērnam darīt to pašu.

 

 

Izjaukšana:

Izjauciet torni, ņemot katru kubu tādā pašā veidā kā sākumā, taču  kubus novietojot atpakaļ paklāja labajā pusē.

Atkārtota būvēšana:

Aiciniet bērnu uzbūvēt Rozā torni.

Lai palīdzētu viņam sākt, jautājiet viņam, ar kuru kubu vajadzētu sākt. Ja šķiet, ka bērns ir sapratis, Jūs variet ļaut viņam darboties vienatnē.

 

VALODA

Liels un mazs. Salīdzinošie rādītāji, pārākās un vispārākās pakāpes.

 

MĒRĶIS

Tiešais: Vizuālā dimensiju izšķiršanas spēja. Netiešais: Brīvprātīgo kustību bagātināšana, novietojot kubus vienu virs otra ar vienu rokas kustību (vienlaikus veicot šo kustību, bērns attīsta vizuāli-mehānisko koordināciju, kas liek bērnam koncentrēties). Sagatavošanās matemātikai.

 

KĻŪDU KONTROLE

Iespējama, kad bērns spēj atpazīt dimensijas. Vizuālā kļūdu kontrole.

 

VECUMS

Sākot no 2.5 vai 3 gadiem

 

 

Avots: http://www.infomontessori.com

Write a comment

Comments: 0